Wij doen ons best om goede behandeling en begeleiding te bieden. Toch kan het gebeuren dat je niet tevreden bent. Hieronder lees je wat je dan kunt doen:
Stap 1: Bespreek je klacht
Praat eerst met je behandelaar of begeleider. Samen bespreek je wat er niet goed gaat en zoek je naar een oplossing. Vaak wordt in dit gesprek het vertrouwen hersteld.
Stap 2: Leidinggevende of klachtenfunctionaris
Kom je er samen niet uit? Dan kun je terecht bij de leidinggevende van de medewerker of bij de klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris helpt bij het zoeken naar een oplossing.
Je kunt de klachtenfunctionaris bereiken via: klachtenfunctionaris@autimaat.nl
Stap 3: Formele klacht
Wil je een formele klacht indienen? Dat kan bij de directie of bij de klachtencommissie. De klachtencommissie beoordeelt de klacht onafhankelijk en adviseert de directie. De directie neemt daarna een besluit en laat weten of er maatregelen volgen. Beide zijn bereikbaar via: klachtenfunctionaris@autimaat.nl
Stap 4: Geschillencommissie
Ben je het niet eens met de uitkomst? Dan kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Zorg.
Ondersteuning
Bij het bespreekbaar maken van onvrede of het indienen van een klacht, kun je ondersteuning krijgen van de onafhankelijke cliëntvertrouwenspersoon.
Meer informatie lees je in de klachtenregeling. Het klachtjaarverslag kun je opvragen via: klachtenfunctionaris@autimaat.nl.